W czasie pandemii branża kurierska i logistyczna rozwijały się i, jako jedne z niewielu branż, osiągały znaczące zyski. Doskonale sprawdziły się w czasie zwiększonego zainteresowania i potrzeb zakupów przez internet, dlatego przyzwyczajenie do zakupów online nie spada. Przy znacznie zwiększonej liczbie klientów, którzy kupują przez internet potrzebne jest wsparcie w obsłudze klientów, które dostarczyć może profesjonalne contact center.

Zwiększony popyt to również wyzwania.

Przy znacznym wzroście ilości klientów wyzwaniem może być utrzymanie jakości np. szybkości dostarczonych przesyłek, a co za tym idzie zadowolenia klientów z usług. Customer experience czyli doświadczenie klienta to wynikowa wszystkich doświadczeń jakie miał stykając się z marką: od podjęcia wyboru firmy, przez proces sprzedaży, komunikację z firmą (np. maile i smsy z powiadomieniami o statusie przesyłki), kontakt z kurierem i działem obsługi klienta. Pozytywne doświadczenie w kontakcie z profesjonalnym działem obsługi  klienta może zatrzeć niezadowolenie i irytację wynikającą z opóźnionej przesyłki i sprawić że klient będzie wracał. Warto pamiętać, że telefon oraz e-mail to nie jedyna forma kontaktu dla klientów. Coraz większe znaczenie zyskują kanały social-media. Z perspektywy klienta np. strona na Facebooku jest równowartościowym kanałem komunikacji, dlatego warto o niego zadbać albo powierzyć profesjonalistom. Źródłem zadowolenia klienta jest pełne przenikanie i uzupełnianie się tych kanałów. Dlatego też nie możemy odsyłać klienta z wiadomości np. na Messengerze do kontaktu telefonicznego.

Dobrze przeszkolony specjalista ds. obsługi klienta oprócz zaopiekowania problemu z którym dzwoni klient powinien również doskonale znać ofertę i umieć przedstawić pozostałe produkty, a tym samym poszerzać sprzedaż u dotychczasowych klientów.

Nie przestawaj szukać nowych klientów.

Działania contact centre to nie tylko odbieranie pochodzeń przychodzących. Dzięki pracy doświadczonych konsultantów contact center możesz bezpośrednio dotrzeć i pozyskać nowych klientów oraz poszerzyć sprzedaż u dotychczasowych. Telemarketing pomaga szybko zdobywać klientów przy stosunkowo niskim koszcie. Precyzyjnie targetowane działania promocyjne pozwalają docierać do zupełnie nowych klientów lub tych, którym kończy się umowa. Contact center może realizować również projekty monitorujące rynek, badające potencjał czy znajomość marki. Co istotne, wszystkie takie działania są zawsze precyzyjnie monitorowane i raportowane co pomaga planować efektywne działania i ścieżki sprzedażowe. Takie działania to ogromne wsparcie dla działu handlowego.

Sprawdź jak POS Group może wesprzeć Twoją firmę w obsłudze klienta i działaniach sprzedażowych.
Zapraszamy do kontaktu telefonicznego 532 540 275  lub przez formularz kontaktowy.

 

Justyna Nowakowska
Kierownik ds. marketingu