Pandemia zmieniła tryb życia i pracy wielu osób. Rzuciła także wyzwanie rynkowi świadczeń pozapłacowych. Pracodawcy muszą postawić na benefity dopasowane do nowych potrzeb.

 

Znacząca liczba pracowników nie radzi sobie z emocjami wywołanymi przez pandemię. Stres przyczynia się do zwiększonego zmęczenia, spadku odporności, wypalenia zawodowego lub depresji. Coraz więcej przedsiębiorców uważa, że dbanie o zdrowie i dobre samopoczucie pracowników to kluczowy obszar zarządzania zasobami ludzkimi.

Jak zmieniły się priorytety?

W większości przypadków, pandemia przyczyniła się do zmiany formy świadczenia pracy. Porzuciliśmy biura i przenieśliśmy się do własnych domów. Jedni świetnie odnaleźli się w nowej rzeczywistości, zaś dla innych zmiany te okazały się kolejnym powodem do stresu, a oddzielenie życia rodzinnego od zawodowego niełatwym wyzwaniem. Utrzymująca się sytuacja doprowadziła do coraz większej liczby odnotowanych zaburzeń emocjonalnych, a zmniejszona ilość aktywności fizycznej wpłynęła negatywnie na poziom kondycji. Pracownicy zaczęli przywiązywać większa uwagę do work life balance co doprowadziło do zmiany hierarchii własnych wartości. Rosnąca świadomość na temat wpływu zdrowego stylu życia na zdrowie psychiczne i fizyczne sprawiła, że zatrudnieni oczekują od szefów większego zaangażowania w wspieranie aktywności załogi.

Co się teraz liczy?

Głównym kryterium decydującym o wyborze miejsca pracy nadal pozostaje wynagrodzenie. Jednak od pewnego czasu znaczącą rolę odgrywają benefity, które są jego dopełnieniem. Jakość dodatków może decydować o zmianie pracodawcy lub pozostaniu w aktualnym miejscu pracy. Im benefit bardziej dopasowany do potrzeb pracowników tym ważniejszą rolę pełni.

Z przeprowadzonych badań wynika, że obecnie dobre benefity to takie, które zaspakajają potrzeby powstałe w skutek pandemii. Wzmożona chęć dbania o zdrowie fizyczne powoduje, że pakiety sportowe utrzymują się nadal na wysokiej pozycji. Wielu pracowników straciło stabilizację, dlatego szuka zabezpieczenia w postaci nieograniczonego dostępu do opieki medycznej czy ochrony na wypadek zdarzeń losowych, którą daje ubezpieczenie na życie. To podstawy, o których wszyscy słyszeli, a rynek daje dużo większe możliwości. Trudności z oddzieleniem życia zawodowego od prywatnego sprawiły, że dużą rolę zaczęły odgrywać benefity pomagające zachować odpowiedni balans. Na popularności zyskały pakiety, które można wykorzystać w czasie wolnym jak abonamenty do platform VOD czy bilety do kina i restauracji. Praca zdalna dała pracownikom poczucie niezależność, z której nie chcą rezygnować po powrocie do biur. Skutkiem tego jest wzrost atrakcyjności benefitów związanych z czasem pracy. Zatrudnieni doceniają możliwość pracy hybrydowej, ruchomego czasu pracy czy „luźnych piątków”. Daje im to większą swobodę zarządzania własnym czasem i dopasowania do obowiązków życia codziennego.

Rynek benefitów w Polsce systematycznie się powiększa co warto wykorzystać. Dobre samopoczucie pracowników zwiększy ich motywację do pracy i wpłynie pozytywnie na efektywność działań.

 

W POS Group wiemy jak to zrobić. Sprawdź jak możemy wesprzeć Twoją firmę.

Zapraszamy do kontaktu telefonicznego 532 540 275 lub przez formularz kontaktowy.